גננת יקרה,
הילד חי במעגלים חברתיים שונים המכילים בני אדם מגוונים - החל ממשפחתו הגרעינית והמורחבת, גן הילדים אליו הוא הולך, השכונה בה הוא חי, העיר בה הוא גר, וכלה בעולם שבו כולנו חיים. היכולת של הילד לקיים קשרים חיוביים עם סביבתו תלויה במידה רבה ביכולתו להזדהות עם אחרים, להפגין כבוד כלפיהם, ולקבלם, למרות השוני ביניהם. אלה מיומנויות וערכים שהילד רוכש באמצעות ההתקשרות איתנו, המבוגרים, ועל בסיס הדוגמה האישית שאנחנו נותנים.
נשוחח
לפני הקריאה הראשונה, נזמין את הילד להתבונן בכריכה: האם ניתן לנחש מי הן הדמויות המסתתרות מתחת למטריה? למה המטרייה מחייכת?
נתבונן באיור בעמודים 34 ו־35. את מי אנחנו רואים בפארק? עם מי אנחנו אוהבים ללכת לגן משחקים?
מהם מאפייני החורף שאנחנו רואים באיורים?
נחקור
נחקור את המאפיינים השונים המבדילים בין כל אחד ואחת בגן (המראה החיצוני, תחביבים שאנחנו אוהבים...), בנוסף לדברים שאנחנו אוהבים לעשות יחד.
נבנה קשרים
נשתמש במצנח לפעילות קבוצתית, כגון: הילדים מחזיקים בשולי המצנח, וכל ילד מציין פעילות שהוא אוהב לעשות. לאחר מכן, נרים את המצנח יחד, והילדים ישבו מתחתיו.
נצייר מטריה על דף קרטון ונגזור אותה. נצייר ונגזור מגפיים וטיפות גשם, וניתן לכל ילד מגף וטיפה. כל ילד ירשום את שמו על המגף, יצבע אותו וידביקו מתחת למטריה. על טיפת הגשם, כל ילד יצייר או יכתוב דבר אחד ממנו הוא מפחד (למשל: מהחושך או מחיה מסוימת), וידביק אותה במקום כלשהוא מסביב למטריה. אפשר גם לכתוב משפט מתחת למטריה, כגון: "אנחנו מרגישים בטוחם ושמחים מתחת למטריה שלנו". נתלה את הלוח הנפלא שהכנו יחד על הקיר, במקום מתאים בגן.
נעשיר את השפה
המטריה הגדולה אוהבת לעזור ורוצה להגן עלינו. נעודד את הילדים לחשוב על תכונות אחרות שיש למטריה בסיפור.
נהיה יצירתיים
הילדים יכולים להכין מטריות פשוטות מנייר, כפי שמופיע בסרטון הזה. כמו כן הם יכולים לעזור לילד במבוך הזה להגיע למטריה האדומה שלו.
קריאה מהנה!
מבוך - מיועד להצעה האחרונה להלן: