ספרים גנים > הזאב לא יבוא מוכן

הזאב לא יבוא מוכן

כתבה: מרים אויסאד | אייר:רונאן בדיל | תרגום: כיפאח עבד אל-חלים

פעילות בגן ובכיתה

ארנבון דואג מאד, ואנחנו, הקוראים, דואגים איתו ועוקבים אחרי הסיפור כדי לוודא שהזאב לא יגיע לטקסט... אך הוא מגיע לאיורים, עד הסוף המפתיע שבו הכל מתהפך!

פעילות בגן ובכיתה   

גננת יקרה,

ארנבון חושש שחברו השונה ממנו- הזאב- לא יוכל להגיע אל ביתו כדי לחגוג עמו את יום הולדתו. הרבה ילדים חשים דומה, כשהם רוצים שמישהו שאיכפת להם ממנו ישתתף איתם בחגיגת יום הולדתם.

מה הסיפור בא לספר לנו? לעיתים רבות, אנו כגננות וכהורים, מניחים שהילד חרד ועצבני בגלל עניין מסוים, אל לאמיתו של דבר הוא עסוק בעניין אחר לגמרי שיכול להיות הפוך לחלוטין ממה שחשבנו. האם לא שאלה את בנה למה הוא מפחד, אלא עסקה בהרגעתו, והניחה כי הוא חושש מהזאב, כפי שכל הארנבים חוששים מזאבים. ייתכן שמה שהסיפור הזה מנסה להעביר לנו הוא שהקשבה אמיתית ועמוקה לילדים היא דבר חשוב מאד, וזאת לפני שאנחנו לוקחים על עצמנו את תפקיד האדם המגונן והמרגיע.

בסיפור זה יש סוג של "פורקן" רגשי לילדים, מכיוון שהם עוברים- בדיוק כמונו המבוגרים- חוויות מדאיגות או מתסכלות, ולכן הם זקוקים לפרוק אותן כדי להרגיש שנית ברוגע ובנוחות. למעשה, זה מה שהסיפור גורם להרגיש - לא רק לילדים המקשיבים לנו, אלא גם לנו, אנחנו הקוראים.

 

נשוחח

נקרא את כותרת הספור עם הילדים ונתבונן בכריכה. מה אנחנו רואים? הכריכה רומזת מההתחלה לסתירה בין הטקסט לאיור המופיע לידו. חשוב להסב את תשומת לב הילדים בקריאה הראשונה למה שהם רואים בתמונה המקבילה לכל טקסט.

מה באיורים מצביע על הפחד של ארנבון? ממה הוא פוחד? מה מפחיד אותנו, ואיך אנחנו מביעים את פחדינו?

נשוחח עם הילדים על הסוף המפתיע. האם הם אהבו אותו? האם הוא הצחיק אותם?

הזאב הוא חבר מפתיע ושונה מאד מהארנב. האם יש לנו חברים השונים מאד מאיתנו?

 

נחקור

נעקוב אחר המסלול של הזאב מהיער ועד ביתו של ארנבון. במה נעזר? מה עוזר לנו כדי שנוכל להגיע לבית חבר שאנחנו מבקרים בפעם הראשונה?

נכיר זוגות של חיות בטבע ששוררים ביניהם יחסי איבה, כמו הזאב והארנב.

 

נעשיר את השפה

הטקסט מאפשר לנו להתנסות בהעלאת שאלות ומתן תשובות. הגננת יכולה לשאול שאלות המתחילות במילה "למה", ולעודד את הילדים להשיב עליהן בעזרת המילה "בגלל" או "כי". חשוב לעודד את הילדים להשתמש בדמיונם.

האיורים מספרים סיפור שונה מהמלים. נעודד את הילדים לחבר סיפור לפי האיורים.

 

נהיה יצירתיים

הילדים יכולים לעצב מתנת יום הולדת לחבר או לבן משפחה.

 

קריאה מהנה!

רעיונות לשילוב הספר בגן

רעיונות לשילוב הספר בגן

חוויות מהשטח